Чт, 24.08.2017, 01:23
 
Головна Реєстрація Вхід
Зробити стартовою / Додати у Вибране / RSS
ГОЛОВНЕ МЕНЮ
РОЗДІЛИ БІБЛІОТЕКИ
Статті адміністратора
Різні статті
Пам’яті пастиря
Спогади про митрополита Даниїла
Догматичне богослів’я
Церковне право
Новий Завіт
Персоналії
Історія
Проповіді
Дідахі
Вселенське Паравослав’я
Історія Древньої Церкви
Літургіка
Патрологія
Статті грецькою
Статті англійською
Молитовник
Молитви
Книга Правил
ОПИТУВАННЯ
На якій мові повинно звершуватись богослужіння в храмі?
Всього відповідей: 902
Головна » Бібліотека » Різні статті

Як ставитись християнину до процесу глобалізації
Глобалізація - поняття, яке останніми роками твердо увійшло в наш лексикон і спонукає до роздумів та хвилювань. Про глобалізацію говорять політологи, економісти, діячі культури, про неї підносить свій голос і Церква.
дні вважають глобалізацію позитивним процесом, інші вбачають в ній загрозу людству. Більшість пасивно спостерігають за цим явищем, будучи переконаним, що їм не під силу змінити хід історії, але є й активні борці проти неї. Антиглобалісти нагадують про себе протестами, коли збираються керівники наймогутніших держав на спільні наради для вирішення загальносвітових проблем.
Що ж стоїть за цим поняттям "глобалізація"? Глобалізація це процес, в результаті якого на перший план виходять проблеми загальносвітового характеру. За своєю сутністю вона є явищем закономірним, породженим тим великим переломом, що відбувся в історії людства в ХХ столітті. Перелом цей в тому, що людство почало переходити до епохи панування людських об'єднань типу надсуспільств, і цей процес став проектованим і керованим. Глобалізація охопила все людство і безпосередньо впливає на всі сфери людської діяльності: політико-правову, економічну та культурно-інформаційну.
Глобалізація має як позитивні, так і негативні сторони. Її адепти говорять, що вона сприяє розвитку міждержавних відносин, активізації торговельного, виробничого, військового, політичного та інших форм співробітництва, вирішенню різних конфліктів на планеті. Вона допомагає знищенню бідності і зросту добробуту населення всієї планети.
Противники глобалізації твердять, що міжнародні організації і союзи можуть бути засобом несправедливого домінування сильних країн над слабкими, багатих над бідними, технологічно й інформаційно розвинених над тими, що розвиваються. Транснаціональні корпорації, які виникають в процесі глобалізації, зосереджують величезні матеріальні ресурси, що дає їм велику владу, не підпорядковану урядам і народам.
Виникає небезпечна ситуація: народами можуть керувати не легітимні уряди, обрані демократично на виборах, а хтось невідомий чи невідомі, які не зобов'язані розкривати перед громадськістю свої плани, і обтяжувати себе моральними обов'язками. Світові нав'язується керівництво багатих і впливових людей, які присвоїли собі право керувати "сірою масою" і перебудовувати її на свій лад.
Для багатьох транснаціональних компаній стали неприйнятними такі поняття, як державний суверенітет, громадянська приналежність. Держави вимушені жертвувати своїм суверенітетом заради перебування у союзах і блоках, а це веде до інших негативних наслідків: наприклад, до небезпеки знищення локальних культур в ім'я якихось "універсальних цінностей", і знищення релігій народів, органічно пов'язаних із цими культурами. На думку антиглобалістів, все невпинно рухається до утворення єдиної бездуховної культури і єдиної псевдорелігії, на роль якої вже претендує нова релігія під назвою "Нью ейдж" (нова епоха), що базується на східній містиці і пропонує людині різноманітні насолоди, як фізичні, так і "духовні". Щось подібне вже було в дохристиянську епоху. В багатьох язичницьких релігіях розпуста і оргії були обов'язковими під час так званого богослужіння.
Ще один аспект. На думку колишнього співробітника британських спецслужб Джона Колемана, глобалізація - це інструмент тотального контролю над людством в цілому і над свідомістю окремих людей. В своїй книзі "Комітет 300" на 209 сторінці він пише: "На руках в не еліти не буде ніякої готівки чи монет. Всі розрахунки будуть виконуватися за допомогою кредитної картки, з ідентифікаційним номером власника. Той, хто порушив норми і правила Комітету 300, каратиметься призупиненням дії картки на час, що залежатиме від характеру і ваги вчинку. Коли ці люди підуть за покупками - вони раптом виявлять, що їх картки внесені в чорний список і вони не зможуть одержати ніяких продуктів і послуг... Якщо людина вчинила серйозний злочин, її картка буде вилучена в тому контрольному пункті, де вона її пред'явить. Після цього людина не зможе одержувати їжу, воду, житло, медичну допомогу і буде офіційно вважатися вигнаною. У такий спосіб будуть створені великі групи ізгоїв, і вони житимуть в місцях, де легше здобути засоби для існування. На них будуть полювати і вбивати при першій же нагоді." Ці слова фахівця наводять на думку, що злочинцями і порушниками закону можуть оголосити і віруючих в Ісуса Христа, які не приймуть нової, обов'язкової для всіх, релігії.
Як ставитись нам, християнам, до цих нових релігій? На жаль, те, що відбувається у світі дуже подібне до тієї картини, яку змальовує нам Святе Письмо про стан людства перед приходом у світ Антихриста. Тому ми повинні бути пильними і чітко усвідомлювати що діється довкола та завжди бути готовими відстояти свою віру.
Але не слід й надмірно драматизувати. Справжні християни повинні бути оптимістами, і в умовах глобалізації наполегливо працювати на утвердження Церкви Христової і для особистого спасіння. У своїй доповіді на Помісному Соборі УПЦ КП 15 липня 2004 р. Архієпископ Переяслав-Хмельницький Димитрій говорить: "Православним християнам необхідно з усією сміливістю подивитись на нову реальність. Так, світ став єдиним, тісним, взаємопов'язаним. Так, від процесу глобалізації ховатися не можливо і не потрібно. Тим більше, що ці процеси надають можливість проповідувати Православ'я світу, який духовно втратив над собою контроль, в якому багато хто із спрагою шукає істини". А святійший патріарх Філарет вважає, що християнами "глобалізація повинна бути поставлена в залежність і під контроль вічних духовних цінностей".
Отже від нас, нашої активності, твердої віри і моральної чистоти залежить доля майбутніх поколінь та існування світу взагалі.

прот. Ігор Швець
Розділ: Різні статті | Додано:(02.11.2007)
Переглядів: 800
Використовуються технології uCoz
ВХІД НА ПОРТАЛ


Copyright Ortodox portal LOGOS © 2017 Використовуються технології uCoz