Сб, 07.12.2024, 04:42
 
Головна Реєстрація Вхід
Зробити стартовою / Додати у Вибране / RSS
ГОЛОВНЕ МЕНЮ
ОПИТУВАННЯ
В якій сфері суспільного життя Церква повинна приймати активну участь?
Всього відповідей: 518
Головна »

Другий член символу віри
ДРУГИЙ ЧЛЕН СИМВОЛУ ВІРИ І в Єдиного Господа Ісуса Христа, Сина Божого, Єдинородного, від Отця рожденого перше всіх віків, Світло від світла, Бога Істинного від Бога Істинного, рожденого, несотвореного, Єдиносущного з Отцем, через Котрого все сталося.
В цьому члені Символа Віри викладено вчення (догмат) про другу Особу Пресвятої Тройці — Сина Божого.
Сказано: в Єдиного Господа Ісуса Христа. Це значить, що Син Божий є Єдиний Господь, як і Бог Отець.
Син Божий по благовістю архангела прийняв на землі ім`я Ісус, що означає Спасипгель. Слово Христос значить Помазаник (Духом Святим), як і сказано через пророка Ісайю: «Дух Господа Бога на Мені, бо Господь помазав Мене благовіствувати убогим» (Іс. 61, 1).
... Сина Божого, Єдинородного ...
Цими словами відзначено, що тільки Боже Слово — Ісус Христос є істинним Сином Божим, що предвічно народжується від Бога Отця з Його Єства й Божества. Святе Письмо про Сина Божого — Бога Слово так говорить: «В початку було Слово, і Слово було у Бога, і Слово було Бог» (їв. 1, 1).
Бог Слово — Син Божий є Єдинородний, бо тільки Він один предвічно народжується з Єства Бога Отця, тому Він такий же Істинний Бог, як і Бог Отець. Він без усякого порівняння є превищий усіх ангелів і святих людей, які також звуться синами Божими, але не по єству, а по благодаті (їв. 1, 12).
Сам Христос називає Себе Сином Божим Єдинород-ним: «Так Бог полюбив світ, що й Сина Свого Єдинородного віддав, щоб усякий, хто вірує в Нього, не загинув, а мав би життя вічне» (їв. З, 16).
... від Отця рожденого перше всіх віків ...
Цими словами відзначається превічне народження Сина Божого від Отця, чим Він відрізняється від інших Осіб Пресвятої Тройці, та що Син Божий такий же вічний Бог, як і Бог Отець.
Про Свою вічність Господь Ісус Христос у молитві до Отця так каже: «Отче, хочу, щоб де Я, там і вони (апостоли й вірні) були, щоб бачили Славу Мою, яку Я мав у Тебе раніше, ніж настав світ» (їв. 17, 24).
... Світло від Світла ...
Цими словами відзначається незбагненна таємниця народжування Сина Божого від Отця. Як світло народжується від світла, так і Син Божий народжується від Отця. Бо Бог є Світло (1 їв. 1, 5). Від Нього народжується Син Божий, Який є те ж Світло, невідділиме від Божественного Єства Бога Отця.
 ... Бога Істинного від Бога Істинного...
Цим відзначається, що Син Божий є такий же Істинний Бог, як і Бог Отець. Каже святий апостол Іван Богослов:
«Знаємо, що Син Божий на землю прийшов і дав світло й розуміння, щоб ми пізнали Бога Істинного і щоб перебували в Істинному Сині Його Ісусі Христі, Він є Істинний Бог і життя вічне» (1 їв. 5, 20).
... рожденого, несотвореного...
Ці слова додані проти учення Арія, який учив, що ніби Син Божий є створений, а не рождений, не рівновічний з Отцем і не рівний Йому.
... Єдиносущного з Отцем ...
Цими словами показано, що Син Божий є того ж самого Божественного Єства, що й Бог Отець.
Сам Бог через пророка до Сина Свого каже: «Із Себе Самого раніше світу я породив Тебе» (Пс. 109, 3).
Сам Христос про Себе й Отця так свідчить: «Я й Отець — Одно» {їв. 10, ЗО). «Хто бачив Мене, той бачив Отця» (їв. 14, 9).
... через Якого все сталося.
Ці слова показують, що Бог Отець усе створив Сином Своїм, Який є Предвічна Божа Премудрість, Вічне Боже Слово.
Святий Іван Богослов так каже: «Все через Нього сталося, і без Нього ніщо не сталося, що сталося» (їв. 1, 3).
Сам Син Божий про Себе через премудрого так каже: «Господь поставив Мене на початок дій Своїх... раніше всіх створінь споконвіку. Від вічності Я помазаний раніше, ніж з`явилася земля. Я народився, коли ще не було безодні. Коли Він готував небеса. Я був там, коли Він проводив кругову лінію по безодні» (Прит. 8, 22-27).
«Словом Господнім небеса створені» (Пс. 32, 6).
Це проголошує і апостол Павло:
«Ним створено все, що на небесах і що на землі, видиме й невидиме, чи то престоли (це ангельські чини), чи то господства, чи начала, чи власті, все Ним і для Нього створене — Він є раніше всього, все Ним стоїть» (Кол. 1, 16-17).
Використовуються технології uCoz
ВХІД НА ПОРТАЛ


Copyright Ortodox portal LOGOS © 2024 Використовуються технології uCoz