Це таїнство, в якому
при помазанні частин тіла в ім`я Духа Святого, віруючому подаються дари
Святого Духа, що дають зростання в благодаті Божій та укріпляють у
житті духовному.
Початок помазання св.
єлеєм (оливою) ми бачимо ще в Старому Заповіті, коли Господь повелів
Мойсееві помазати Аарона й його синів на священство (Вих. 29, 7).
Святим єлеєм помазували царів на царство, наприклад пророків Самуїла,
Савла й Давида, після чого на них зійшов Дух Святий.
Сам Господь Ісус
Христос не мав потреби вживати помазання. Він як Бог дихнув на
апостолів і сказав: «Прийміть Духа Святого» (їв. 20, 22).
Святі апостоли після
зшестя на них Духа Святого, покладали на новоохрещених свої руки, і на
тих сходив Святий Дух (Діян. 19, 6). Але апостоли вживали і помазання
св. єлеєм:
«Ви маєте помазання від
Святого і знаєте все... і як те Помазання (тобто Дух Святий, даний
через помазання) навчає вас усьому, і як воно є правдиве й необманне,
то чого воно навчило вас, в тому й перебувайте» (1 їв. 2, 20, 27), —
навчає Іван Богослов. Так і апостол Павло каже:
«Той, що утвердив нас у
Христі і помазав нас (Той) єсть Бог. Він і вибрав нас і дав запоруку
Духа (Святого) в серця наші» (2 Кор. 1, 21-22).
Тому переємники
апостолів — архипастирі, а від них і пастирі Церкви Христової для
зведення Святого Духа на новоохрещених стали вживати помазання святим
миром.
Кола і як звершується це таїнство?
Таїнство Миропомазання звершується над новоохре-щеним зразу після Хрещення. Його мають право звершувати як архиєрей, так і священики. Але освячувати миро дозволено тільки архиєреям, як пересмішкам апостольським.
Святим миром помазують
чоло, груди, очі, вуха, ніс, уста, руки, ноги й спину, щоб освятити всі
почування і всі діяння нового християнина. На кожне помазання частин
тіла промовляється формула Миропомазання: «Печать дару Духа Святого».
Таїнство Миропомазання не повторюється.
|