Православна Церква навчає, що Бог є Першопричиною буття світу видимого і невидимого, або, являється Винуватцем його буття. Це означає, що світ, як сукупність кінцевого буття, що існує в просторі і часі, причину свого буття має в Бога і не виник якимось іншим чином сам по собі, без причини чи випадково. В Святому Письмі ми можемо знайти багато свідчень про те, що світ створений Богом. В перших словах книги Буття пророк Мойсей велично виголошує: “На початку Бог створив небо та землю” (Бут. 1,1). В цих словах відкривається вся повнота істини про походження світу, що вигідно відрізняє християнське вчення від різних язичницьких гіпотез та міфологічних оповідань. Відрізняється, тому – що Сам Бог через Мойсея відкриває нам істину про походження світу, одночасно відкриваючи нам і вчення про Себе, Бога Істинного, Творця всього видимого і невидимого. В книзі Буття, пророк Мойсей ставить мету, — через розповідь про створення світу, показати боговибраному народу, а через нього і всьому людству, головні істини про Бога, про світ і людину. Головна думка – Бог є Єдина Духовна Сутність. Слова “На початку створив Бог” показують нам, що Бог є джерелом всякого буття, Дух Надсвітній, буття, що існує поза простором, не зв’язане ні з небом, ані із землею, оскільки вони являються Його творивом. Бог є Особистістна Розумна Сутність. Із наведеної Мойсеєм історії про походження світу, можна зробити декілька важливих висновків. А саме: • як виник світ • яка природа світу • які наслідки творіння Богом світу Потрібно вказати, що тільки на основі саме такого вчення про створення світу може базуватися істинна релігія, тому, що без визнання Бога як Особистості, ми не могли б Його любити, прославляти, дякувати Йому, шукати у Нього захисту і допомоги, молитися Йому: ми були б як сироти, що не знать своїх батьків. Дане вчення можна розділити на дві частини: • загальне вчення про творіння Богом світу; • вчення про творіння окреме – творіння світу невидимого або духовного, творіння світу видимого або матеріального і творіння людини
|