Вт, 23.04.2024, 11:11
 
Головна Реєстрація Вхід
Зробити стартовою / Додати у Вибране / RSS
ГОЛОВНЕ МЕНЮ
РОЗДІЛИ БІБЛІОТЕКИ
Статті адміністратора
Різні статті
Пам’яті пастиря
Спогади про митрополита Даниїла
Догматичне богослів’я
Церковне право
Новий Завіт
Персоналії
Історія
Проповіді
Дідахі
Вселенське Паравослав’я
Історія Древньої Церкви
Літургіка
Патрологія
Статті грецькою
Статті англійською
Молитовник
Молитви
ОПИТУВАННЯ
Як Вам наш оновлений портал?
Всього відповідей: 386
Головна » Бібліотека » Догматичне богослів’я

Образ Божественного творіння світу

Світ виник не випадково, а у відповідності до Божественного задуму про світ. Стосовно образа творіння Богом вселеної, то Православна Церква виражає цю думку різними виразами, як то: “думкою”, “бажанням”, “повелінням”. (Православне сповідання віри. ч. 1; відп. 14, 18, 22.) І в цьому Церква слідує Божественному Одкровенню, яке нас вчить, що Бог створив світ:
Своєю премудрістю і розумом: “Господь мудрістю землю заклав, небо розумом міцно поставив” (Прип. 3, 19), тобто створив відповідно з тими премудрими уявами Свого розуму, в якому Він від віку споглядав всі Свої майбутні створіння: “Відомі Богові відвіку всі діла Його.” (Дії. 15, 18.)
Святі отці пояснюють це так: “Бог бачив все, раніше чим стало існувати, від вічності уявляючи в розумі Своєму; і кожна річ отримала буття своє в опреділений час, внаслідок вічної Його, з бажанням з’єднаної, думки, яка є предопреділення, образ і преднаписання”. (Св. Іван Дамаскін.)
Створив Бог світ Своє волею, або бажанням, тобто, цілком вільно, а не в наслідок якої-небудь необхідності. Підтвердження цього вчення знаходимо у Святому Письмі: “Все, що хоче Господь, те Він чинить на небі та на землі, на морях та по всяких глибинах!” (Пс. 134, 6), “достоїн Ти, Господи, прийняти славу і честь і силу: бо Ти створив усе, і все з Твоєї волі існує і створено” (Одкр. 4, 11).
Тому святі отці і вчителі Церкви вчили, що “Бог створив світ не по якій-небудь потребі чи примусу, а тільки по Своєму власному хотінню” (Іриней Ліонський). “Що Він створив все, що хотів і як хотів.” (Феофіл Антіохійський); “Що воля Його є і підставою, і початком, і мірою всіх речей” (Амбросій Медіоланський); “Є навіть самою справою, котру ми називаємо світом.” (Климент Олександрійський.)
Бог створив світ Словом: “І сказав Бог: “Хай станеться світло!” і сталося світло.” (Бут. 1, 3) і наступні види творінь.
А Псалмоспівець Давид виголошує: “Нехай Господа хвалять вони, бо Він наказав, - і створились вони” (Пс. 148, 5). Тут під словом Божим святі отці розуміють не який-небудь членороздільний звук або слово, подібне до нашого: ні, це творче слово знаменує собою тільки якби порух або, вираз всемогутньої волі Божої, яка створила із нічого всесвіт: “Ти створив усе, і все з Твоєї волі існує і створено”. (Одкр. 4, 11). “О Господи, Боже! Ти небо та землю створив Своєю потужною силою та Своїм витягненим раменом, - нічого для Тебе нема неможливого!” (Єр. 32, 17). А святий Василій Великий так виражає це віровчення: “Створитель вселенної, маючи творчу силу, достатню не тільки для одного світа, але і в багатократ більшу, всю велич видимого привів в буття одним порухом волі... Коли ж приписуємо Богові голос, мову і накази, тоді під Божим словом не розуміємо звука, виданого словесними органами і повітря, приводимого в коливання посередництвом язика, але, для більшої ясності навчающимся, бажаємо в вигляді повеління зобразити саме виявлення волі.” (Шостоднев.) Подібним чином це вчення розкривають й інші отці та вчителі церкви.
Для повноти картини про образ творіння світу, необхідно повернутись до попередніх тем, а саме: Творіння Богом світу із нічого, в часі, або разом з часом, і, участь у творінні світу всіх трьох Іпостасей Пресвятої Тройці.
В той же час, повертаючись до вищесказаного, ми не можемо уявити та пояснити, як, яким саме чином, всемогутня воля Божа, одним творчим словом, викликає вселенну із небуття, із нічого, до буття. І Святе Письмо називає це тайною, тайною, яка може бути пізнана і осягнута тільки вірою, про що говорить св. ап. Павло в послані до Євреїв: “Вірою пізнаємо, що віки створені словом Божим, так, що з невидимого сталось видиме.” (Євр. 11, 3)

Розділ: Догматичне богослів’я | Додано:(14.12.2007)
Переглядів: 1412
Використовуються технології uCoz
ВХІД НА ПОРТАЛ


Copyright Ortodox portal LOGOS © 2024 Використовуються технології uCoz