Всесвітній фонд "Дзеркало Священного Писання і живопису" стверджує, що його члени за допомогою дзеркал виявили у ряді найвідоміших творів Леонардо да Вінчі (1452-1519) приховані зображення біблійних персонажів, пише "
Daily Telegraph". Останніми роками історики мистецтва знаходили на полотнах Леонардо і лицарів ордена тамплієрів, і Марію Магдалину, і якусь дитину, і музичну партитуру.
Є багато документальних підтверджень того, що та Вінчі часто робив записи "дзеркальним листом", чи то щоб запобігти крадіжці своїх ідей суперниками, чи то намагаючись приховати свої наукові теорії, що часто розцінювалися як підривні, від могутньої Римсько-католицької церкви.
І ось тепер Всесвітній фонд "Дзеркало Священного Писання і живопису", дійшов думки, що Леонардо використовував той же метод в деяких з своїх найзнаменитіших творів, включаючи "Мону Лізу" і "Тайну вечерю", щоб приховати зображення таємничих осіб і релігійних символів.
Автори теорії говорять: якщо прикласти дзеркало до ескіза "Мадонна з немовлям з Св. Ганною і Св. Іоанном Хрестителем", який експонується в лондонській Національній галереї, то можна побачити старозавітнього бога Яхве, який "захищає душу від пороків тіла" і увінчаний папською тіарою.
Їх теорія пояснює, чому багато персонажів Леонардо, як представляється, вказують в порожнечу або дивляться в простір, немов вишукуючи поглядом щось божественне.
Представники фонду стверджують, що тим самим персонажі вказують, як слід розмістити дзеркало, щоб оголити таємниці картини. За їх словами, у випадку з ескізом з лондонської галереї це прояснює, чому Іоан Хреститель дивиться мимо Ісуса вдалину.
За словами членів фонду, той же метод застосовували Мікеланджело і Рафаель в творах, які експонуються в Музеях Ватикану, і інші художники Відродження, а також неокласик Жак-Луї Давід.