Македонська Православна Церква повинна шукати вирішення конфлікту з Сербською Православною Церквою спираючись на Вселенську патріархію, а також шляхом переговорів з Белградом, заявив в інтерв'ю македонським газетам представник Болгарської Православної Церкви митрополит Варненський і Великопреславський Кирило. На думку болгарського ієрарха, проблема взаємовідносин між Сербською Православною Церквою і самопроголошеною в 1967 р. та не визнаною в православному світі Македонською Православною Церквою дуже складна, і македонським архієреям необхідно обговорювати можливості її рішення з іншими Помісними Православними Церквами. При цьому він підкреслив, що питання македонської автокефалії дуже делікатне, тому іншим Православним Церквам не слід чинити тиск на процес його вирішення. Митрополит Кирило вважає, що вирішення цього питання повинне врахувати і точку зору Патріарха Константинопольського Варфоломія: «Найкращим було б, якби зібралися представники всіх Православних Церков і на всеправославному рівні вирішили всі ті питання, які, не дивлячись на багатий історичний досвід, поки що не мають вирішення». На питання про роль Болгарської Церкви у врегулюванні суперечки між Македонською і Сербською Церквами і думці болгарської сторони про створення Сербським Патріархатом в Македонії другої православної церковної структури (мається на увазі Православна Охридськая архієпископія) митрополит Кирило відповів, що на користь македонської сторони Софія відмовилася підтримати в цій суперечці яку-небудь із сторін. Також він додав, що основна проблема полягає у вирішенні суперечки про назву Македонської Православної Церкви.
Македония под вопросом Афины хотят убедить Скопье в необходимости переименования Македонии. Переговоры на сей счет начинаются сегодня в ООН. Греция надеется на успех, заявил официальный представитель правительства Греции Теодорос Русопулос. Греции не нравится, что Македония называется Македонией, поскольку историческая область Македония со столицей в Салониках находится в Греции. Греция готова обсуждать возможное составное название для соседней страны, а греческие газеты называли приемлемым вариант «Республика Македония – Скопье». Ну а если компромисс найти не удастся, глава МИД Греции Дора Бакоянни не исключает, что ее страна наложит вето на евроатлантическое продвижение Македонии. Министр иностранных дел Македонии Антонио Милошоский назвал «абсурдным» возможное вето Греции на вступление его страны в НАТО. «Название – это основополагающий камень в здании национальной идентичности нашей маленькой страны», – сказал министр. Он отверг предположения о том, что название означает претензии его страны на одноименную греческую область. Дора Бакоянни ответила: «Греции нет нужды повышать голос или делать провокационные заявления. Руководство Скопье должно решить – либо принять положительный сигнал нашей страны, евроатлантическую перспективу, экономическую и региональную стабильность, либо остаться верными своему нежеланию идти на компромисс». Республику Македония признают под ее конституционным именем 120 стран. Однако в ООН и других международных организациях эта страна по настоянию Греции числится как Бывшая югославская республика Македония.
07.11.2007
4.Alexander
Є етнічне поняття "македоняни"--єтнічні греки з грецької процінції Македонія, а є "македонці" -- це слов*яни зі слов*янськоії Македонії, які сформувалися після вторгнення слов*ян на балкани в 5-му сторіччі!!!
Ну в принципі Македонія так і не називається в міжнародних документах там вона Колишня Югославська Республіка Македонія...
06.11.2007
2.Сергій
Так я згідний щодо греків. В Греції на вищому церковному рівні завжди наголошується, що не існує Македонії, а тільки Скоп’я та скоп’яні. Греки вважають що саме на території Греції Македонія, і саме одна із північних областей на території Елади і носить назву Македонії. Греція протестує також щодо вступу Македонії в ЄС з даною назвою. На мій погляд це закладено у греків на підсвідомому рівні, тому що навіть при розмові вони постійно акцентують увагу про неіснування ні Церкви, ні держави з назвою Македонська.
На одному з Болгарських сайтів було опитування щодо Македонської Цекрви. Більшість опитуваних болгар сказали що вважають МПЦ - автокефальною церквою, а не частинкою СПЦ. Вся справа тут більше в Греції. І саме вона найбільше, на мою думку, опирається визанню МПЦ. Серби вже змирились що МПЦ це не їх "вотчина"... Пробелма саме в назві...